ייצור מצריך עשרות פעולות מסירה נוכח המעבר של סחורות וחומרים באמצעות ספקים, סחורה נכנסת, קבלת החומרים במפעל, ייצור, אריזה, משלוח, הובלה יוצאת – ובסופו של דבר, מסירה ללקוח.

כל בעיה – דחייה עקב איכות לקויה, או חוסר רכיב – גורמת לעיכוב בשרשרת ההספקה ומסכנת את המסירה ואת שביעות רצון הלקוח.

קיימת דרך טובה יותר.

במצב של 'ארגון מחובר' (Connected Enterprise), המתאפשר הודות לטכנולוגיות 'האינטרנט של הדברים' (IoT), הפעילויות השונות של שרשרת ההספקה מתואמות דיגיטלית. הדבר מאפשר לספקים להגיב מידית לבעיות המתעוררות. חשוב מכך, הארגון המחובר מציע יתרונות משמעותיים בנושא שרשרת ההספקה:

  • הספקים יכולים להגיב מידית לדרישות הביקוש של לקוחות הקצה
  • ניתן לגבש תוכניות לוגיסטיות תוך כדי קביעת לוח זמנים לייצור
  • ניתן לבצע מיטוב של משאבים בעזרת תוכניות גמישות על סמך נתוני ביקוש בזמן אמת
  • הלקוחות יכולים לעקוב אחר מצב המוצרים ולהיערך למסירתם
  • מערך הניתוח של העסק יכול לשפר את הביצועים בשלבים השונים של שרשרת ההספקה

רמת השקיפות החדשה של שלבי שרשרת ההספקה מבטיחה הזדמנויות משמעותיות לשיפור הפרודוקטיביות והרווחיות, כמו גם הפחתת העלויות (כגון הקטנת מלאי, שיפור השימוש בכוח אדם ובמשאבים).

כאשר האינטרנט של הדברים מקשר את כל הפונקציות הפנימיות (כגון מידע לצורך ניתוח על ידי מחלקות הכספים, משאבי האנוש, המו"פ ועוד), את כל הספקים (כגון תחזיות, לוחות זמנים) ואת כל הלקוחות (כגון מצב הזמנות, מפרטי מוצרים), אזי מתקיים מיטוב של שרשרת ההספקה בכללותה וגם משתפרים הביצועים והתשואות של כל אחד מהארגונים המעורבים בתהליך.

חשוב לציין כי הרמה הגבוהה של תיאום, שיתוף פעולה והצלחה – המתאפשרים בזכות האינטרנט של הדברים – ניתנת להשגה כיום. אם החברה שלך עדיין אינה פועלת כ'ארגון מחובר', מומלץ לבצע את תוכנית ארבעת השלבים שלהלן כדי להניח את התשתית לשיפור שרשרת ההספקה:

  1. הערך את יכולת החברה לעשות שימוש באמצעי שליטה ובקרת ייצור ובהתקנים משובצים לצורך לכידה ושיתוף של נתונים בזמן אמת, וכן הערך את תשתית המידע שלה ואת הפתרונות שלרשותה בתחום של ביג-דטה (Big-Data) – במטרה שתוכל לפעול על סמך המידע. מהם הרכיבים המיושנים או החסרים במערך הכולל?
  2. תעדף את הסיכונים הנובעים מהיעדר תשתיות או רכיבים מדורות קודמים בכל הנוגע לפעילות (כגון בטיחות, איכות, עמידה בזמנים), לארגון (כגון אבטחת מידע) ולשרשרת ההספקה (כגון לקוחות מרוצים). תקציב ותוכנית לשדרוגים.
  3. מינוף של נתוני זמן אמת המתקבלים מהתקנים, נכסים ויישומים. תאם את הביצועים לאורך שלבי שרשרת ההספקה על ידי שיתוף נתונים.
  4. הפוך נתונים לבינה עסקית עבור 'הארגון המחובר' – וגם עבור שרשרת ההספקה – כדי לסייע בשיפור קבלת ההחלטות לגבי מחזורי חיים של מוצרים, ייצור, ניהול ספקים, אפשרויות הובלה, שירות ותמיכה ועוד.

ספקים מעוניינים במידע בזמן אמת, כפי שניתן לצפות מ'ארגון מחובר' באמצעות האינטרנט של הדברים. לקוחות דורשים נראות וביצועים כפי שניתן לצפות מארגון מחובר באמצעות האינטרנט של הדברים.

למה אתה מחכה? לפרטים נוספים צור קשר עם אלון הראל 054-9260396